Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

Äckelribban

Av M - 2 juli 2013 18:00

Det är helt otroligt vad äckelribban höjs när man blir förälder, för ett år sedan skulle jag spy av ett blöjbyte medan nuförtiden är bajs på händerna ingenting. Den stunden man får barn är ett samtalsämne om konsistensen i blöjan ingenting konstigt. I början analyserar man varenda förändring och det är så samtalsämnet börjar. Ni som inte har barn tänker säkert, ja, ja att det är så men vänta bara på första avvikande bajset. Då måste ni fråga någon, mamma, BVC, Google eller som i mitt fall en vän. Som förälder är man orolig och något äcklig kan man nog konstatera. Missförstå mig inte, jag pratar inte om bajs helatiden, andra saker rör sig i mitt huvud med...tror jag

<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 4 juli 2013 20:34

Jag tänkte fortsätta på det tidigare inlägget om äckelribban men denna gång vad gäller kräks. Vissa bebisar kräks inte alls, andra jättelite medan min lilla kräks ständigt, oavsett mat. Vi pratar inte oj nu kräks bebisen och haklappen är blöt uta...

Av M - 3 juli 2013 20:25

Barn skriker det gör de, dummaste frågan jag får från min andra hälft är "varför skriker bebisen?" Eh? Hade jag vetat det skulle den inte skrikit! Ibland skriker bebisen otroligt mycket då får man en kommentar "kan du se till att han slutar?" Ehh åte...

Av M - 2 juli 2013 07:27

Min egentid är på väg till och från jobbet. Då har jag ca 1h att bara få vara jag och att få tänka i fred. Vet ni att som småbarnsförälder är ganska svårt att få tid till att ens få tänka i fred. Inte konstigt att så många småbarnsföräldrar är li...

Av M - 1 juli 2013 09:09

Min bebis är inte så förtjust att spendera hela natten i sin säng, därför sover vi från en viss tidpunkt på natten alla tre i vår säng. Hur jag än gör, vad som än händer ligger jag mer på sängbordet än i sängen, jag har de små bebisfötterna i revbene...

Av M - 30 juni 2013 21:38

Jag känner att jag behöver semester. Semester från både man och barn. Jag vill ligga på en strand och läsa en bok utan att behöva göra avbrott efter varje rad för att kolla till sonen. Semester från mannen som hela tiden frågar mig hur eller vad vi ...

Presentation

SOSF= Sanningen om småbarnsföräldrar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards